Forside Erhverv Lidl forlænger samarbejdsaftale med Danske Hospitalsklovne

Lidl forlænger samarbejdsaftale med Danske Hospitalsklovne

Lidl og Danske Hospitalsklovne har samarbejdet i snart 10 år og siden 2015 har Lidl været hovedsponsor for foreningen. Nu forlænger parterne samarbejdet yderligere tre år med målet om at nå ud til endnu flere syge børn.. Foto: Lidl PR foto.

Lidl Danmark har netop fornyet deres hovedsponsorat med en treårig aftale med Danske Hospitalsklovne. Samarbejdet har snart ti år på bagen, og de kommende tre år vil det byde på en række nye initiativer, der skal være med til at give bl.a. flere hospitalsindlagte børn lyspunkter i en svær tid.

Danske Hospitalsklovne kommer nu et skridt tættere på målet om at nå ud til alle børn på danske hospitaler, børne- og ungdomspsykiatriske afdelinger og bosteder for børn med blandt andet autisme. Foreningen har indgået en treårig aftale med Lidl Danmark om, at Lidl skal være hovedsponsor. Aftalen er en forlængelse af samarbejdet, som begyndte i 2012.

”Vi tror på, at det er gennem de langvarige partnerskaber, vi kan gøre den største forskel. Danske Hospitalsklovne arbejder for at gøre tilværelsen for syge børn og deres pårørende bedre, og det vigtige arbejde bliver vi kun endnu bedre til at understøtte, efterhånden som vores relation bliver endnu stærkere. Alene sidste år donerede vores kunder over 850.000 kroner via vores pantautomater til Danske Hospitalsklovne. Det er vi virkelig stolte af. Men vi vil gerne have det tal endnu højere op – derfor kommer vi til at øge vores fokus på dette i fremtiden for at øge støtte Danske Hospitalsklovnes arbejde yderligere, Jeg rigtig glad for, at vi atter kan forlænge vores gode samarbejde”, siger Dirk Fust, adm. direktør i Lidl Danmark, i en pressemeddelse.

Det er da også noget, man kan nikke genkendende til hos Danske Hospitalsklovne, som glæder sig over at fortsætte samarbejdet med Lidl i endnu 3 år:

”Vi er utrolige taknemmelige for vores tætte samarbejde med Lidl gennem mange år. Som velgørende forening er vi afhængige af bidrag fra bl.a. virksomheder for at kunne besøge børnene og udvide vores indsatsområder”, siger Kenneth Øhrberg, direktør i Danske Hospitalsklovne.

I de senere år har Lidl været hovedsponsor for Klovneløbet, der gennemføres i mere end 60 danske byer. Lidls kunder har også kunne støtte hospitalsklovnenes arbejde ved køb af julegodter og klovnenæser.

Lidl håber, at flere danskere vil donere deres pant 

Kunderne hos Lidl har gennem årene støttet Danske Hospitalsklovne ved at donere deres pant.

Man vil også i fremtiden møde donationsknappen til Danske Hospitalsklovne på pantautomaterne i samtlige af kædens 133 butikker. Lidl håber, at flere af deres kunder vil donere deres pant. Pantdonationerne vil i år støtte det digitale møde mellem klovn og barn. Under corona-epidemien var der flere børneafdelinger, som klovnene ikke kunne besøge, og derfor mødtes de indlagte børn og hospitalsklovnene via skærmen.

”Vi har fundet ud, at der er mange muligheder med videoopkald bl.a. indenfor psykiatriområdet. Så derfor er det med stor glæde, at Lidl har besluttet, at 50% af pantdonationerne i år skal gå til at videreudvikle vores digitale indsatsområde”, udtaler Kenneth Øhrberg videre.

Fakta om Danske Hospitalsklovne

  • Der er pt. 61 hospitalsklovne hos Danske Hospitalsklovne.
  • Det er foreningens mål at nå ud til alle børn på de danske hospitaler, på landets børne- og ungdomspsykiatriske afdelinger samt bosteder for børn med svær autisme.
  • Alle hospitalsklovne gennemgår en 1,5-årig uddannelse.